..........................................................

Thursday, July 9, 2009

I'm touched..

semalam..belek2 fbook macam biasa..tetiba tersentuh hati bila baca kata-kata ni..jadi ku copy kan di sini...it's from a good friend of mine..seorang kawan cyber lah jugak, named Fara..dah lama jugak kenal dia, since 2006..& dah pernah jumpa pun...jom kita sama2 baca kata2 tu....

"aku minta pada Allah setangkai bunga, DIA bagi kaktus berduri. aku minta kupu-kupu yg cantik, diberi ulat berbulu. aku sedih & kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga, indah sekali. & ulat itu bertukar jadi kupu2 yg cantik. Itulah jalan Allah. Indah pd masanya.. Allah tak memberi apa yg kita harapkan tapi DIA beri apa yang kita perlukan. kadang-kadang kita sedih, kecewa, terluka .... tapi DIA telah mengaturkan yang terbaik dalam hidup kita..."

7 comments:

  1. wahh...nk amik la kata² ni!!! leh?? pinjam..ehehee

    ReplyDelete
  2. dalam maksudnya....aku nok gok kata2 hikmah ni...nok buh etek kat blog aku bleh?

    ReplyDelete
  3. iyer...mmg menusuk kalbu..
    sesapa nok tepek,tepek lah..tapi jgn sekadar tepek je..kena buat pedoman...jangan salahkan Dia kalau blum tercapai hajat yg diminta...

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah apa yg Allah berikan selama ini..ini ayat cikgu jue.(hehee)

    ReplyDelete